‌Riot Games Yeni Markası LoL Esports’u Duyurdu

Dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen espor şirketi Riot Games, bölgesel ligleri bir araya toplayan yeni platformu LoL Esports’u ve yakın dönemde hayata geçecek küresel etkinliklerini duyurdu.

Riot Games, League of Legends Espor markası olarak konumlandırdığı, LoL Esports‘u tanıttı. Platformun küresel ölçekte espor rekabetine ve dünyanın her yerindeki taraftarlar için önemli espor deneyimlerine ev sahipliği yapması hedefleniyor.

“Dünyanın dört bir yanındaki milyarlarca LoL espor taraftarının eğlence deneyimini artırmayı hedeflediklerini ifade eden Riot Games Küresel Espor Lideri John Needham, “Her şey heyecanlı rekabet, sürdürülebilir büyüme, en son teknolojiler, yenilikçi eğlence anlayışı ve ekosistemin bütünlüğü ile desteklenen, sağlıklı bir küresel espor yapısı inşa etmekle başlıyor. Dünyanın her yerinden milyonlarca taraftarı olan heyecan dolu bölgesel lig turnuvalarından, Dünya Şampiyonası’nın sembolleşmiş kupa kaldırma törenine kadar artık her şey LoL Esports çatısı altında olacak” dedi.

League of Legends, 10’uncu yılına yeni LoL Esports markası ile giriyor. LoL Esports, Sihirdar Vadisi’nden ilham alan yeni kurumsal kimliği ile espor tutkunlarıyla buluşacak. 2010 yılındaki başlangıcından bu yana League of Legends, dünyanın en popüler küresel esporu haline geldi ve 2019 Dünya Şampiyonası Finali’nde dakika başına ortalama 21,8 izleyici sayısına ulaşarak dünya rekoru kırdı. League of Legends, dünyanın dört bir yanındaki 12 bölgesel ligde mücadele eden yüzlerce oyuncusu, sürekli gelişen eğitici ve akademik liglerden oluşan zengin ekosistemi, spor deneyimini yeniden tanımlayan teknolojik atılımlarıyla önemli bir endüstri lideri haline geldi.

Şu anda devam eden 2020 Yaz Mevsimi sırasında bölgesel ligler de önemli bir gelişim göstererek, çok daha geniş bir çevrimiçi izleyici kitlesine ulaştı. Engine Media/Torque Esports’un oyun yayıncılığı veri analiz uzmanlarından oluşan Stream Hatchet tarafından kısa süre önce yayınlanan bir rapora göre, LoL Esporu’nun en büyük dört ligi olan LPL (Çin), LCK (Güney Kore), LEC (Avrupa) ve LCS’in (Kuzey Amerika) Twitch ve Youtube’daki izlenme oranlarında %129’luk bir artış gözlemlendi. Bu da League of Legends espor taraftarlarının spora gösterdiği ilginin ne denli arttığının bir kanıtı niteliğinde.

Bu haftadan itibaren LoL Esporu, geliştirilmiş dijital kanalı olan LoLEsports.com adresi üzerinden daha fazla eğlence deneyimi sunmaya başlayacak. Ayrıca küresel rekabete farklı açılardan yaklaşan üç yeni video serisi de bu platformda yer bulacak. Aşağıda özetlenen bu içerikler sayesinde taraftarlar 12 bölgesel lig ve küresel etkinlikler çerçevesinde, League of Legends Esporu’nun zirvesini deneyimleme şansı yakalayacak.

LoL Esports Video Serileri

Yeni LoL Esports Video Serileri, aralarında YouTube, Facebook ve Twitter’ın da bulunduğu LoL Esports sosyal kanalları aracılığı ile paylaşılacak.

Haftanın Özeti

Haftanın özeti, rekabetçi oyunlardan önemli anların yanı sıra, takımlara ve oyunculara dair yeni gelişmeleri paylaşacak (İlk yayın 21 Temmuz tarihinde gerçekleşecek ve ardından haftada bir olmak üzere yayınlanacak)

The Penta

The Penta, her hafta dünyanın dört bir yanında gerçekleşen en iyi beş hareketi sunacak (İlk yayın 22 Temmuz tarihinde gerçekleşecek ve ardından haftada bir olmak üzere yayınlanacak)

Şampiyon Seçimi

Şampiyon Seçimi, iki haftada bir gerçekleşen ve konukların bölgesel liglerde öne çıkan oyuncular hakkında konuştuğu bir program (İlk yayın 23 Temmuz tarihinde gerçekleşecek ve ardından iki haftada bir olmak üzere yayınlanacak)