Dijital oyunlar kitap serisi erişime açıldı

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), dijital oyunlar hakkında toplumsal farkındalık oluşturmak amacıyla hazırlanan dijital oyunlar kitap serisini erişime açtığını duyurdu.

Kurumdan yapılan açıklamada, seriyle dijital oyunların bilinçli, güvenli ve etkin kullanımına yönelik toplumsal farkındalık oluşturmanın, açık kaynak pozitif içerik geliştirilmesine katkı sunmanın ve bireylerin dijital oyunların yararları, zararları ve riskleri konusunda bilinç düzeylerini artırmanın amaçlandığı belirtildi.

Kitap serisinde çevrim içi oyunların, güvenlik, kişisel gizlilik, istismar, mahremiyet, ayrımcılık, nefret söylemi, kumar, siber zorbalık, İslamofobi gibi konularda, çocukların zihinsel ve fiziksel olarak sağlıklarına verdiği zararlar bilimsel çalışmalarla açıklandı.

Kitap serisinde bir ön söz yazan BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu şu ifadelere yer verdi: “Güvenli İnternet Merkezi’miz, açık kaynak olarak sunulan içerikleri desteklemekte ve bu kapsamda üretilen dijital içeriklerle bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgiye erişimin önündeki engelleri kaldırarak dijital okuryazar-üretir-korur-paylaşır yetisi ve farkındalığına katkı sağlamak için çalışmalarını sürdürmektedir.”

Dijital Gündem

BEDAVA
İNCELE